Työntekijäesittelyssä Jaakko Kammonen

24 Center tarjoaa apua ja neuvoja niin kiireellisiin kuin kiireettömiin taloteknisiin haasteisiin ja asennustöihin. Yrityksessämme työskentelee laaja kirjo osaajia, kuten talotekniikan asiantuntijoita, suunnittelijoita ja asiakaspalvelijoita. He muodostavat yhdessä vahvan tiimin ja tarjoavat monipuolisia ratkaisuja asiakkaiden taloteknisiin tarpeisiin.

Jotta avun tarjoamisen sujuvuus voidaan varmistaa ja kumppanuusverkoston ammattilaiset saadaan nopeasti kiinni toimeksiantoihin, on taustalla olevan tekniikan toimittava kuin hyvin öljytty kone. 24 Centerin tietotekniikan osasto on Jaakon ja Eeron hallinnoima alue, ja tässä blogitekstissä tutustumme ohjelmistokehittäjä Jaakko Kammoseen.

 

Autoalalta mobiilikehittäjäksi

Jaakko Kammosta on kiinnostanut tekniikka hyvin varhaisesta vaiheesta alkaen. Tämä ohjasi hänet aikoinaan opiskelemaan autoalalle ajoneuvoasentajaksi, minkä jälkeen työkokemusta on kertynyt sekä ajoneuvojen huolto- ja korjauspalveluiden sekä kuorma-autonkuljettajan tehtävistä. Autoala on myös jatkuvasti kehittyvä ala tietotekniikan osalta, ja tämän kehityksen herättämän kiinnostuksen myötä Jaakko hakeutui opiskelemaan tietojenkäsittelyä suuntautuen ohjelmistokehittämiseen.

Valmistuttuaan Haaga-Heliasta ja tuoreena IT-tradenomina Jaakko huomasi avoimista työpaikkailmoituksista, että 24 Center etsi mobiilipuolen ohjelmistokehittäjää. Hän lähetti työhakemuksen ja pian tulikin kutsu työhaastatteluun. Nyt Jaakko on työskennellyt 24 Centerillä hieman yli kahden vuoden ajan. Työsuhteen alussa hänen pääasiallinen roolinsa oli mobiilikehittäjän tehtävien parissa. Työtehtävät ovat laajentuneet nyt monipuolisemmiksi, ja hän toimii yhä enenevässä määrin fullstack-ohjelmoijana.

 

Laaja-alaiset työtehtävät ohjelmistokehittäjänä

24 Centerin käyttämät ohjelmistot ovat IT-tiimimme käsialaa. Työpäivät koostuvat omien ohjelmistojen jatkokehitystehtävistä, ylläpitotehtävistä sekä uusien toiminnallisuuksien luomisesta. 24 Centerin toimipisteitä löytyy Suomen lisäksi myös Ruotsista ja Norjasta, mutta tällä hetkellä Suomessa hoidetaan kaikki tekniset kehitystehtävät. Jaakko kertoo, että omaa osaamista pääsee kehittämään joka päivä. Eri maiden työskentelytavat sekä eri tehtävissä työskentelevien tarpeet, esimerkiksi laskutuksessa tai asiakaspalvelussa, tulee ottaa huomioon uusia ominaisuuksia suunniteltaessa ja käyttäjien toiveita toteuttaessa.  

Työpäivään kuuluu paljon tiedon etsintää, määrittelyä ja priorisointia, mutta samalla työtehtävät ovat myös palkitsevia. 24 Centerin strategiana on tehdä talotekniikan tehtävien ja haasteiden ratkaisemisesta mahdollisimman helppoa tavallisille ihmisille. On tärkeää, että asiakkaalle tarjotaan saumaton kokemus aina työn tilaamisesta jälkimarkkinointiin. Uusien ominaisuuksien kehittäminen noudattaa ensisijaisesti tätä strategiaa. Jaakko kertoo, kuinka hienoa on huomata, että jokin uusi kehitetty ominaisuus todella helpottaa työkaverin työpäivää tai tehostaa asiakkaiden arkea entisestään. Kun tällaisia arjen sujuvuutta edistäviä ominaisuuksia saadaan tuotua osaksi käytäntöä, Jaakko kokee onnistuneensa työssään.

Tarvittaessa hän antaa IT-tukea esimerkiksi kumppanuusverkostolle 24 Center Partner -sovelluksen käytössä ja saattaa olla mukana demoamassa palvelua uusille käyttäjille. Muuten asiakastyö on 24 Centerin asiakaspalvelijoiden ja myyjien vastuualueilla. Lue lisää kumppanuusverkoston kokemuksista 24 Centerin kanssa.

 

Tekoälyn mahdollisuudet 24 Centerillä 

Tekoäly nähdään monessa yhteydessä isona trendinä, ja vaikka se kuulostaakin houkuttelevalta ja on laajasti hypetetty juttu, niin siihen toistaiseksi ei voi luottaa täysin. 

Tekoälyä voidaan hyödyntää työskentelyn tehostamisessa niin ohjelmointitehtävissä kuin markkinoinnissa, mutta viime kädessä on oikean ihmisen vielä tarkistettava lopputulos. Jaakko uskoo, että tulevaisuudessa tekoälyä voidaan hyödyntää entistä laajemmin järjestelmien kehittämisessä.

Tällä hetkellä kumppanuusverkoston jäsenten toimeksiantojen tarjoamisessa on hyödynnetty paikkatietoja siten, että sovellus tarjoaa työtehtäviä sijainnin perusteella. Tällä tavoin voidaan vähentää tarpeetonta matkustamista kaupungin laidalta toiselle ja tehostaa näin työskentelyä entisestään. Lisäksi paikkatietojen avulla saadaan vältettyä turhien toimeksiantojen tarjoamista, esimerkiksi rovaniemeläinen LVI-asentaja ei saa mitään lisäarvoa Helsinkiin suuntautuvista putkitöistä. On mahdollista, että tulevaisuudessa tekoälyn ansiosta voidaan hyödyntää algoritmien tuottamaa dataa entistä tehokkaammin ja saada entistä kohdennetummin tarjottua toimeksiantoja kumppanuusverkostolle.

24 Center on luonut uraauurtavan konseptin, ja sen edistyksellisyys on luonut vahvan kilpailuedun. Tulevaisuudessa vastaavia yrityksiä voi tulla markkinoille lisää, mutta 24 Centerin etumatka perustuu toimivaan ja innovatiiviseen ohjelmistokokonaisuuteen. Tämä mahdollistaa palvelukonseptin saumattoman toteutumisen kaikkialla Suomessa ja lisäksi muissa Pohjoismaissa.


Vapaa-aikana luonnossa rentoutuen

Suurimman osan työpäivästään Jaakko viettää tietokoneen ääressä, joten vapaa-ajallaan hän pyrkii aktiiviseen ja monipuoliseen liikkumiseen. Hän käy säännöllisesti kuntosalilla ja pelaamassa padelia.

Sisäliikuntalajien lisäksi Jaakko rentoutuu luonnossa. Ajatuksensa hän nollaa mökkeillessään kalastaen, mutta myös maastopyöräily on lähellä hänen sydäntään. Satulan selässä hän pääsee viimeistään unohtamaan kaiken muun. Perinteeksi on muodostunut vauhdikkaat alamäkipyöräilyreissut kesäisin, jolloin maastopyörällä syöksytään Suomen tuntureita ja vaaroja alas. Jaakolla on haaveissa lähteä jonain päivänä ulkomaille niin sanottujen isojen poikien mäkiin Alpeille.  

 

Ota 24 Centeriin yhteyttä 

Kiireellisissä tapauksissa, on paras olla yhteydessä 24 Centeriin puhelimitse: Soita numeroon 0100 2470. Numero palvelee ympäri vuorokauden, vuoden jokaisena päivänä. 

Ei-kiireellisissä tapauksissa voit olla yhteydessä puhelimen lisäksi myös chatin kautta. Chat palvelee sinua arkisin klo 8–20. Voit jättää chatin kautta myös soittopyynnön, ja olemme sinuun yhteydessä mahdollisimman pian. Aloita chat-keskustelu kotisivuillamme painamalla oikeassa alareunassa olevaa keltaista välkkyvää palloa.

Kiireettömän työn tilaaminen onnistuu kätevästi myös verkkotilauslomakkeen avulla. Täytä Yhteydenottolomake ja saat apua haluamallesi päivälle. Vaihtoehtoisesti voit lähettää tilaus- ja tarjouspyynnön sähköpostitse osoitteeseen: [email protected].

 



Ajankohtaisimmat blogit

Säästämällä sähköä säästät kodin talouden menoissa.
Kodin huoltaminen

10 tapaa säästää sähköä

Vuoden kovimman sähkönkulutuksen aika on täällä, ja monet muistavat viime talven piikit sähkölaskuissa. Kannustamme jatkamaan edelleen sähkön säästämistä, sillä pienillä teoilla on iso vaikutus sekä

Lue lisää
Turvallista joulua
Kodin huoltaminen

TOP 3 keinoa taloteknisesti turvalliseen jouluun

Joulu on täällä! Taloteknisesti vuodenaika on yksi kiireisimmistä, kun kotona siivotaan, tehdään mahdollisesti suurempia puhdistustöitä ja keittiössä valmistellaan toinen toistaan herkullisempia ruokia. Kotitöiden pyörteissä saattaa

Lue lisää
Säästämällä sähköä säästät kodin talouden menoissa.
Kodin huoltaminen

10 tapaa säästää sähköä

Vuoden kovimman sähkönkulutuksen aika on täällä, ja monet muistavat viime talven piikit sähkölaskuissa. Kannustamme jatkamaan edelleen sähkön säästämistä, sillä pienillä teoilla on iso vaikutus sekä

Lue lisää

Saat 10€ arvoisen alennuskoodin tilaamalla uutiskirjeen!

Tilaamalla uutiskirjeen saat 10 euron arvoisen edun tilauksen yhteydessä.