Maailmalta on viime aikoina kuulunut huolestuttavia uutisia, joilla on ollut vaikutuksia myös rakennusalalle. Useat uudisrakentamisen yritykset ovat ajautuneet konkurssiin. Kuitenkin taloteknisten huolto- ja korjaustoimenpiteiden osalta tilanne ei ole ollut aivan yhtä huolestuttava, sillä asuminen ja kodin ylläpito ovat osa perustarpeita. Valitettavasti putkirikko tai sähkökatko eivät odota, että taloudellinen taantuma tasaantuisi, vaan ne on hoidettava välittömästi kuntoon. Uudisrakentamisen alalta on vapautunut paljon osaavia talotekniikan ammattilaisia, joiden tiedoille ja taidoille on kysyntää remontoimisen ja kodin huoltamisen tehtävissä.
24 Center on ratkaisuna talotekniikan ammattilaisille, joilla on hiljattain lähtenyt työpaikka konkurssiaallon myötä alta. Haluatko perustaa yrityksen, mutta mietit, mistä asiakkaat löytyvät?
Tässä blogipostauksessa 24 Centerin kumppaniverkoston vastaava Kalle Matikainen ja LVI-Service Mäkinen Oy:n Timo Mäkinen kertovat kahden yrityksen yhteistyöstä ja sen eduista palveluntarjoajan ja palveluntoimittajan välillä. Postauksen lopussa myös kerrotaan, kuinka voit liittyä yrityksesi kanssa 24 Centerin palveluntarjoajien kumppanuusverkostoon.
Kumppanuusverkostoon liittyminen on mutkatonta
24 Centerin kumppaneina on erikokoisia ja eri alojen talotekniikan yrityksiä. Pääasiassa kumppanit ovat alle 20 hengen osakeyhtiöitä, mutta myös yksittäinen henkilö voi toimia 24 Centerin kumppanina, esimerkiksi kevytyrittäjänä.
Kumppanuusverkostoon liittyminen on helppoa. 24 Centerillä on käytössä 24 Center Partner-sovellus. Lataamalla sovelluksen ja rekisteröitymällä siihen, pääset hakeutumaan palveluntarjoajien piiriin.
“Rekisteröitymisen jälkeen otamme yhteyttä yrityksen yhteyshenkilöön, sovimme tarkemmat hinnoitteluperusteet ja varmistamme, että yrityksellä on tarvittavat resurssit kunnossa, mukaan lukien luvanvaraisissa töissä tarvittavat pätevyydet. Nämä tiedot tarkastetaan aina ennen sopimuksen solmimista. Kumppaniyritys vastaa omasta toiminnastaan ja työn laadusta, mukaan lukien työturvallisuus, työnantaja- ja työmaavelvoitteet sekä muut lain vaatimat velvoitteet ja vakuutukset”, kertoo 24 Centerin Kalle Matikainen kumppaniverkostoon liittymisprosessista.
24 Centerillä halutaan varmistua, että palveluverkoston ammattilaiset ovat alansa parhaimmistoa, ja työnjälki on johdonmukaisesti laadukasta. Töiden sujumista seurataan muun muassa asiakastyytyväisyyskyselyiden avulla. Asiakastyytyväisyys 24 Centerin palveluun ja asentajiin on jo pitkään ollut yli 9/10.
LVI-Service Mäkinen Oy:n perustaja Timo Mäkinen on ollut noin kaksi vuotta 24 Centerin kumppanuusverkoston jäsenenä. Hän kuvaa yhteistyötä erittäin toimivaksi. “Saan sovelluksen kautta säännöllisesti työtarjouksia. Yhteistyö 24 Centerin kanssa on tuonut monenlaisia keikkoja, niin kiireellisiä päivystystöitä kuin ennalta sovittuja kiireettömiä tehtäviä”, Mäkinen kuvailee ja lisää, että kumppanuuden avulla hän on päässyt laajentamaan omaa markkina-aluettaan, sillä hyvä ja osaava ammattilainen kutsutaan usein uudelleen tekemään huolto- ja korjaustöitä. “Timon työpanos on ollut sellaista, josta olemme saaneet kiitosta asiakkailtamme”, Matikainen kehuu.
Avoin kommunikointi takaa korkean laadun
24 Center on profiloitunut korkean laatustandardin palveluntarjoajaksi. Erityisesti kiireellisissä ja akuuteissa taloteknisissä tarpeissa 24 Center on palvelu, johon asiakkaat voivat luottaa. Saumaton tiedonkulku kaikkien osapuolten välillä on äärimmäisen tärkeää. 24 Center Partner-sovellusta on kehitetty yhdessä kumppaneiden kanssa siten, että se takaa sujuvan tiedonkulun.
Yhteistyö 24 Centerin ja kumppaniverkoston välillä ei kuitenkaan ole pelkästään sähköisten kanavien varassa, ja Mäkinen nostaa esiin, kuinka helposti 24 Centerin yhteyshenkilön saa kiinni myös soittamalla. “Usein moni ongelma ratkeaa yhdellä nopealla puhelulla, toisin kuin usealla sähköpostiviestillä”, Mäkinen kertoo ja Matikainen täydentää: “24 Centerin toiminta perustuu hyvään tiedonkulkuun, ja jos siinä on puutteita, asia korjataan välittömästi.”
24 Center Partner -sovelluksen avulla hoidetaan kaikki töiden hallinnollisiin puoliin liittyvät asiat. Työtarjoukset saapuvat sovellukseen, josta kumppanuusverkoston ammattilainen vahvistaa työn vastaanotetuksi. Tarjouksen vahvistamisen jälkeen ammattilainen saa tarkemmat tiedot huollettavasta kohteesta sekä asiakkaan yhteystiedot. Työtehtävän suorittamisen jälkeen se merkitään valmiiksi, minkä jälkeen hoidetaan loput hallinnolliset ja jälkimarkkinoinnin tehtävät. Sovellus on suunniteltu niin, että sitä voi käyttää sujuvasti ja siihen voi luottaa välillä hektiselläkin työmaalla.
Haluatko liittyä 24 Centerin ammattilaisten verkostoon?
24 Center toimii valtakunnallisesti Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa. Kumppaniyrityksiä on yhteensä noin 1200. Kumppaniverkosto kattaa laajasti koko talotekniikan toimialan. Eniten tilauksia tulee sähkö-, LVI-, viemärihuolto-, lukitus- ja kylmälaitealoilta, ja erityisesti näille toimialoille on jatkossakin tarvetta saada lisää ammattitaitoisia tekijöitä.
Tässä vielä lyhyesti liittymisprosessi:
- Lataa 24 Center Partner -sovellus ilmaiseksi älypuhelimeen Google Playsta (Android) tai App Storesta (iOS).
- Rekisteröidy ja syötä yrityksesi tiedot sovellukseen.
- 24 Center ottaa yhteyttä sinuun, sopii tarkemmin hinnoitteluperusteet, toimialat toiminta-alueet ja muut oleelliset asiat. Lisäksi varmistetaan, että tarvittavat luvat ja resurssit ovat kunnossa.
- Tämän jälkeen yhteistyö on aktiivinen ja voit vastaanottaa töitä, silloin kun parhaiten sopii.
Heräsikö sinulla kysyttävää 24 Center Partner -sovelluksesta tai haluatko tietää yhteistyöstä tai kumppanuusverkostosta lisää? Yhteistyökumppanuus-sivulta löydät pähkinänkuoressa kaiken tarvittavan. Lisäksi tukea keikkoihin tai apua sovelluksen käyttöön saat aina myös puhelimitse numerosta 020 144 2471.