K-Raudan asiakkaat arvostavat vaivattomuutta, nopeutta ja luotettavuutta ja juuri siksi 24 Centerin kanssa toteutettu asennuspalvelu on saanut erinomaista palautetta. Kun asiakas ostaa esimerkiksi sähkökiukaan tai WC-istuimen asennettuna K-Raudasta, 24 Center hoitaa asennuksen nopeasti ja laadukkaasti. Tämän saumattoman yhteistyön tulos: asiakastyytyväisyys huikealla tasolla, Net Promoter Score (NPS) on 74.
Asennuksia on toteutettu jo yli 4500 kappaletta ja määrä kasvaa viikoittain.
Korkean asiakastyytyväisyyden taustalla on selkeä ja luotettava palvelumalli: asiakas saa tuotteen ja asennuksen yhdestä paikasta ilman ylimääräistä vaivannäköä tai järjestelyjä. Myyjä voi luvata asiakkaalle varmuudella, että asennus hoituu viimeistään neljän arkipäivän sisällä. Usein asennus tehdään tätäkin nopeammin.
Asiakas voi esittää toiveen sopivasta ajankohdasta tilauksen yhteydessä, ja asentaja ottaa yhteyttä suoraan asiakkaaseen pian tilauksen jälkeen. Näin tarkempi aikataulu sovitaan nopeasti ja sujuvasti. Tämä ennakoitavuus ja nopeus näkyvät suoraan asiakaskokemuksessa ja sitä kautta myös poikkeuksellisen korkeassa suositteluasteessa.
24 Centerin näkökulma: “Palvelumalli rakentuu laadun varaan”
Palvelun ytimessä on ajatus yhdestä sujuvasta kokonaisuudesta. Kun asiakas ostaa tuotteen, kuten sähkökiukaan tai WC-istuimen, asennus hoituu samalla helposti, nopeasti ja luotettavasti. Myymälän myyjä tekee asennustilauksen suoraan oston yhteydessä. Heti tilauksen jälkeen asentaja on yhteydessä asiakkaaseen sopiakseen vielä erikseen tarkan ajankohdan.
“Yhteistyö K-Raudan kanssa on ollut alusta asti innostavaa ja myönteistä. On ollut ilo rakentaa yhdessä Keskon ja K-Raudan kanssa selkeä ja laadukas palveluprosessi, joka luo vankan perustan asiakastyytyväisyydelle,” kertoo Kalle Matikainen, Head of Partners – 24 Center.
Aiemmin myyjän työ sisälsi usein manuaalista aikatauluttamista, puheluja eri asentajille ja huolta siitä, toteutuuko palvelu luvatussa ajassa. Nyt asiat ovat toisin.
“Myyjiltä nousee erityisesti kiitosta 24 Center – K-Rauta tilaussivuston selkeydestä. Se tehostaa myyntityötä ja vapauttaa aikaa varsinaiseen asiakaspalveluun, kun hallinnointiin kuluva aika vähenee merkittävästi. Voidaan luottaa siihen, että asennukset hoidetaan ajallaan,” Matikainen jatkaa.
Mitä K-Raudan henkilökunta kertoo yhteistyöstä?
Kempeleen K-Rauta Ojan Raudassa muutos näkyy myyjien arjessa:
“Myyjät kehuvat, että palvelu on erittäin vaivaton heille. On helppoa ennakoida asiakkaalle, milloin asennukset tehdään. Myyjien ei tarvitse käyttää erikseen aikaa hallinnointityöhön. Voidaan luottaa siihen, että asennukset hoidetaan ajallaan,” sanoo Ville Rahkola, myymälänjohtaja.
Espoossa puolestaan kehitysideat ovat menneet nopeasti käytäntöön.
“Asiakaspalvelu, palvelun nopeus ja selkeä hinnoittelu ovat tämän yhteistyön isoja vahvuuksia. Myyjien työ helpottuu, kun ei tarvitse soitella asentajia läpi. Tilaukset hoidetaan ajallaan, ja mahdolliset kehitysideat on saatu nopeasti käytäntöön,” kertoo Jarmo Turunen, K-Rauta Espoon Keskuksen kauppias.
Ja K-Rauta 75:ssä nopeus on yllättänyt:
“Tilaukset on helppoa ja selkeää luoda eteenpäin. Aikataulut ovat aina pitäneet, nopeimmillaan asentaja on tullut jo puolen tunnin päästä. Meillä myydään eniten sähkökiukaiden, WC-istuinten ja allaskaappien asennuksia,” kertoo Tapio Laine, rakennustarvike- ja LVI-myynnin esihenkilö.
Kuluttajalle näkyy vain sujuvuus
Myymälöiden arjen helpottumisen lisäksi suurin muutos näkyy asiakkaalle: asennus hoituu ilman ylimääräistä säätöä. Myymälässä ei tarvitse enää erikseen selvittää, kuka tekee ja milloin. Tilaus kirjataan, vapaat ajat näkyvät ja työ hoituu paikallisen asentajayrityksen toimesta sovitusti.
“Ostin pesualtaan ja halusin sen asennuksen samalla. Kysyin myyjältä, ja hän näytti, että vapaita aikoja oli jo seuraavalle päivälle. Asentaja tuli ajallaan ja kaikki meni kerralla kuntoon. Tällaista palvelua toivoisin kaikkialta.”
– Matti, kuluttaja, Espoo
Näin asennuspalvelu toimii:
✅ Asiakas ostaa tuotteen K-Raudasta asennettuna
✅ Myyjä syöttää tiedot 24 Centerin tilaussivulle
✅ Asennus hoituu vähintään 4 arkipäivän sisällä tai silloin kuin se asiakkaalle parhaiten sopii
✅ 24 Center hoitaa asennuksen sovittuna ajankohtana
✅ Asiakas saa toimivan lopputuloksen ilman ylimääräistä vaivaa
Yhteistyö, joka toimii, kehittyy ja kasvaa
Asennuspalvelun avulla asiakkaat säästävät aikaa ja vaivaa ja palaavat tyytyväisinä takaisin. Myyjät säästävät hallinnointityössä ja voivat keskittyä myyntiin. K-Rauta ja 24 Center taas rakentavat yhdessä mallia, joka skaalautuu valtakunnallisesti.
Tulevaisuuden suunta: skaalautuva, luotettava ja paikallinen
Yhteistyö ei ole suljettu malli se rakentuu aina paikallisten asentajayritysten ympärille. 24 Centerin rooli on toimia selkeänä järjestelmänä, joka yhdistää asiakkaan, myymälän ja tekijän. Malli skaalautuu helposti uusiin tuoteryhmiin, ja laajeneminen muihin K-Rautoihin on käynnissä.
“Tällä hetkellä aktiivista yhteistyötä on jo noin 30 K-Raudan kanssa ympäri Suomen, ja tavoitteenamme on laajentaa palvelua kattavammin myös muihin K-Rautoihin. Näen tulevaisuuden yhteistyön vahvana ja menestyksekkäänä,” Matikainen sanoo.
Kun ostaminen ja asennus hoituvat samasta paikasta, asiakaskokemus nousee uudelle tasolle.
Jos yhteistyö 24 Centerin kanssa kiinnostaa, olethan yhteydessä:
Kalle Matikainen
Head of Partners, 24 Center
📧 [email protected]
📞 050 475 6916