24 Center_ Norja_ Oslo_Viken

Suomalainen 24 Center laajentaa toimintaansa Norjaan

Suomalaista palveluinnovaatiota viedään ulkomaille - 24 Center mullistaa miten talotekniikan palveluita ostetaan tulevaisuudessa ja laajentaa Norjaa

Onko tässä seuraava suomalainen vientituote? Suomessa ja Ruotsissa jo vahvan markkina-aseman saavuttanut palveluinnovaatio väittää olevansa talotekniikan 112 ja laajentaa toimintaansa Norjaan.

Kuvittele itsesi tilanteeseen, jossa olet lauantai-iltana palannut viikon rentouttavalta lomalta vain huomataksesi lentokentän parkkipaikalla, että auton avaimet on hukkuneet matkalla ja ovet ovat lukossa? Siinä keväisessä takissa seisoessa paukkuvassa pakkasessa, lumen narskuessa kävelykenkien alla ja sormet kylmästä sinertäen yrität raivoisasti etsiä älypuhelimellasi internetin syöväreistä päivystävää lukkoseppää. Iltahämärässä matkaväsymyksestä kärsivänä ei paljon naurata, kun löytämäsi lukkosepän nettisivuilla kerta toisensa jälkeen ilmoitetaan ettei lukkoseppä päivystä tai päivystyspuhelimeen ei vastata soitoista huolimatta.

Tilanteen ei tarvitse mennä näin. 

Perinteisen talotekniikan alan valta-asema käännetään päälaelleen asiakkaan eduksi

 

“Meidän mielestä avun saaminen, erityisesti hätätilanteessa, tulee olla vaivatonta”, sanoo Joose Pinomaa, 24 Centerin toimitusjohtaja. “Palvelumme perustuu ajatukselle, että on yksi numero,  johon voi soittaa päivään tai kellonaikaan katsomatta ja saada avun paikan päälle,  parhaimmillaan jopa 15 minuutisssa. Tämän mahdollistaa innovatiivinen alustamme, joka etsii lähimmän, vapaana olevan paikallisen ammattilaisen asiakkaan puolesta. Me otamme puhelun vastaan, esitämme tarkentavat kysymykset ja lähetämme paikalle ammattilaisen oikeiden työkalujen kanssa.” 

Erityisesti alusta ratkaisee ongelman, jossa ammattilainen pitää saada paikalle mahdollisimman nopeasti tai mahdollisimman helposti. 

”24 Center on enemmän kuin vain puhelinkeskus, me käännämme perinteisen tekniikan alan valta-aseman päälaelleen. Me annamme asiakkaalle mahdollisuuden päättää milloin he haluavat ammattilaisen paikalle, eikä niin, että apua saa vain silloin kun tekijälle sopii”, summaa Pinomaa. 

Kansainvälistyminen vaatii rohkeutta ja investointeja pieneltä start-upilta

 

“Usein Norjasta tai Ruotsista tuodaan palveluita Suomeen, mutta me haluamme kääntää asetelman toisinpäin. Kansainvälistyminen vaatii rohkeutta ja investointeja pieneltä start-upilta, mutta uskomme vahvasti että 24 Centerin menestysresepti toimii myös Suomen rajojen ulkopuolella. Olemme hioneet palvelukonseptia jo vuosia sekä todistaneet, että palvelullemme on vahvaa kysyntää sekä Suomessa että Ruotsissa,” Pinomaa kertoo. 

”Havaintomme mukaan tänä päivänä on vaikeaa saada talotekniikan ammattilaisia tekemään pienempiä huoltotöitä, sillä putkimiehet ja sähkömiehet ovat usein työllistettyjä isommilla työmailla. Samalla alan pienempiä yrittäjiä on usein vaikea löytää tai he eivät pysty tarjota palveluitaan nopealla aikataululla”, Pinomaa jatkaa. ”Tämä alan haaste ei rajoitu vain Suomeen vaan voidaan puhua globaalista ongelmasta.”

1000 välitetyn työn rajapyykki lähenee Norjassa

 

“Norjassa 24 Centerin palveluidea on otettu lämpimästi vastaan vuodenvaiheessa startatun pilottimme perusteella. Lähenemme nopeasti jo 1000 välitetyn työn rajapyykkiä Norjassa,” kertoo 24 Centerin Norjan toimintaa vetävä Jens Haug. 

“Me norjalaiset olemme aika ennakkoluulotonta kansaa ja annamme helposti tilaa uusille arkea helpottaville innovaatioille – jos ne todella ovat niin hyviä kuin lupaavat,” toteaa Haug pilke silmäkulmassaan. “Uskon vahvasti 24 Centerin ideaan sekä potentiaaliin uudistaa tapa miten ratkaisemme teknisiä ongelmia.” 

Palvelua on tarkoitus laajentaa nopeasti kattamaan koko Norjan 

 

Konseptia on pilotoitu Norjassa rajatulla alueella joulukuusta 2021 saakka ja kiinnostus palvelua kohtaan kasvaa voimakkaasti. Uusi palvelu on otettu lämpimästi vastaan Oslon ja sitä ympäröivän Vikenin alueella.  “Otamme vastaan keskimäärin 30 puhelua päivittäin, vaikka pilottijaksolla olemme keskittyneet rajalliseen alueeseen ja päivystämme toistaiseksi vain päiväsaikaan. Määrä kasvaa tasaisesti”, jatkaa Haug. 

24 Centerin tavoitteena on laajentaa palvelun toimintaa useammalle paikkakunnalle sekä pidentää päivystysaikoja.  Tavoittelemme vuoden loppuun mennessä koko maan kattavuutta ja että päivystys voitaisiin pitää auki ainakin aamukahdeksasta iltakahdeksaan. Tulevaisuus näyttää kuinka nopeasti norjalaiset ottavat palvelun vastaan ja voimme laajentaa täyteen Suomen malliin, eli ympärivuorokautiseen päivystykseen, vuoden jokaisena päivänä.  

“Kaikilla pitää olla mahdollisuus saada apua silloin kun sitä tarvitaan, ei vain silloin kun tekijän aikatauluun sopii.” 

24 Center:  

24 Center on suomalainen kasvuyritys, joka yhdistää talotekniikan avun tarpeen ja tekijän nopeasti ja vaivattomasti.  Innovatiivisen alustan, sovelluksen sekä ainutlaatuisen palveluprosessin ansiosta tarjoamme markkinoiden nopeimman vasteajan sekä alan edistyneemmän asiakaskokemuksen.

Sinua voisi myös kiinnostaa:

Ajankohtaisimmat blogit

Saat 10€ arvoisen alennuskoodin tilaamalla uutiskirjeen!

Tilaamalla uutiskirjeen saat 10 euron arvoisen edun tilauksen yhteydessä.