24 Center_ Talotekniikan 112

Talotekniikan hätäkeskus lupaa nopeutta ja laatua

24 Center on uuden ajan palvelukeskus, joka yhdistää taloteknisen osaamisen yhteen paikkaan. Kaiken taustalla on ajatus palvella ihmisiä hätäkeskusperiaatteella. Vuonna 2017 perustettu yritys on ehtinyt auttaa ja ihmetyttää suomalaisia jo muutaman vuoden. Mistä kaikessa oikein on kysymys?

Vantaan Aviapoliksessa sijaitsevassa toimistorakennuksessa on vipinää. Yhdessä huoneessa pidetään palaveria, toisesta huoneesta kantautuu asiakaspalvelijan ääni: ”24 Center, miten voin auttaa?” On normaali työpäivä talotekniikan hätäkeskuksessa.

Talotekniikan hätäkeskus – mikä se on? 

”Talotekniikan hätäkeskus” saattaa kuulostaa oudolta, sillä sellaisia ei maailmassa ennen ole ollut. 24 Centeriin tuon termin voi kuitenkin hyvin yhdistää, sillä siinä kiteytyy uuden palvelukonseptin ja innovatiivisen yrityksen toimintaperiaate: halu ratkaista talotekniset ongelmat nopeasti ja luotettavasti ajasta ja paikasta riippumatta. Yksi soitto riittää, kuten yrityksen nettisivuilla asiaa kuvataan.

24 Center perustettiin vuonna 2017, ja tarkoituksena oli kerätä kaikki talotekninen osaaminen yhden puhelinnumeron taakse. Taustalla oli kokemus tavallisen putkipäivystysfirman halusta auttaa asiakasta, jonka luokse he eivät itse päässeet. Firma oli välittänyt toimeksiannon toiselle ammattilaiselle, jonka avulla työ saatiin tehtyä nopeasti. Asiakas oli tyytyväinen ja uusi liikeidea syntynyt: täysin uudenlainen palvelukonsepti, jossa ihmisten tarpeet johdetaan yhden keskuksen kautta ammattilaisille, ympäri vuorokauden.

”Toimimme kuin hätäkeskus ja asiakaspalvelumme päivystää 24/7.

”Juuri se onkin 24 Centerin tehtävä”, toteaa toimitusjohtaja Joose Pinomaa. ”Toimimme kuin hätäkeskus ja asiakaspalvelumme päivystää 24/7. Asiakkaitamme ovat niin yksityiset henkilöt kuin kiinteistön omistajat ja yritysasiakkaat.”

Maailma muuttuu, ja työnkuva siinä samalla. ”Havaintomme mukaan tänä päivänä on vaikeaa löytää talotekniikan ammattilaisia tekemään pienempiä huoltotöitä, sillä putkimiehet ja sähkömiehet ovat usein työllistettyjä isommilla työmailla”, Pinomaa kertoo. Tässä onkin 24 Centerin paikka: sen kautta kuka tahansa voi tilata talotekniikan ammattilaisen paikalle. ”Sen täytyy olla helppoa, nopeaa ja täsmällistä”, Pinomaa kuvaa.

Tuhannet asiakaspalautteet ovat muokanneet palvelua 

Tämän kaltaiselle hätäkeskukselle vaikuttaa olevan kysyntää. 24 Centerin blogiin kirjoitetut toimintatapaukset osoittavat, että ihmisten arkeen voi tulla yllättäviä ongelmia. Viime hiihtolomalla erään perheen mökissä oli vesiputket jäätyneet, toisessa tapauksessa häät olivat miltei epäonnistuneet sähkövian vuoksi. Joskus arki voi olla taruakin ihmeellisempää: toukokuussa peura syöksyi helsinkiläiseen olohuoneeseen ikkunalasin läpi, tavallisena arki-iltana. Kaikissa tapauksissa 24 Center hoiti paikalle ammattilaisen auttamaan, lupauksensa mukaan nopeasti ja luotettavasti. Tämän mahdollistaa heidän laaja kumppaniverkosto sekä 24 tuntia vuorokaudessa pyörivä asiakaspalvelukeskus. Työtä siis riittää, ja palvelua kehitetään eteenpäin koko ajan.

Kaikki lähtee siitä, että asiakaskokemuksen täytyy olla erinomainen”

Tärkeä osa kehittämistä ovat olleet asiakaskokemukset. ”Tuhannet palautteet ovat muokanneet palveluamme. Kaikki lähtee siitä, että asiakaskokemuksen täytyy olla erinomainen”, Pinomaa linjaa.

Yrityksen alku ei sujunut ongelmitta. Toiminnan alkaessa oli haastavaa saada tekijöitä kumppaniverkostoon. ”Tulimme markkinoille täysin uudella konseptilla. Se herätti paljon epäilyä urakoitsijoissa”, Pinomaa kertoo. ”Onneksi löysimme muutamia innovatiivisia yrityksiä, ketkä innostuivat ja lähtivät mukaan.” Nykyään 24 Centerin kumppaniverkosto käsittää yli 500 yritystä, yhden miehen firmoista aina usean sadan hengen organisaatioihin.

Avun saamisen tulee olla helppoa ja nopeaa

Yrityksen toimintaperiaate on yksinkertainen, ja se ottaa huomioon asiakkaiden arvostaman helppouden ja nopeuden. Kun esimerkiksi tulee putkivaurio – vaikka keskellä yötä – yksi soitto 24 Centerin numeroon riittää. Asiakaspalvelijat kartoittavat tilanteen ja tämän jälkeen kumppanit saavat nopeasti tiedon avoimesta tilauksesta mobiililaitteelle. He vastaanottavat tilauksen ja käyvät hoitamassa asian paikan päällä. Asiakkaan informoinnista huolehditaan, ja hänet pidetään tietoisena työn etenemisen eri vaiheista.

Hätäkeskusperiaatteella yritys pyrkii takaamaan sen, että yksi yhteydenotto riittää.

24 Centerin numerosta vastataan aina, oli kyseessä sitten kiireellinen tai kiireetön tapaus. Kapasiteetti ulottuu kaikkiin taloteknisiin palveluihin, putkesta erikoissiivoukseen ja lukoista imuautoihin. Hätäkeskusperiaatteella yritys pyrkii takaamaan sen, että yksi yhteydenotto riittää: kaikki, mitä sen jälkeen tapahtuu, hoidetaan asiakkaan puolesta. Asiakkaan näkökulmasta pois jäävät näin ollen auki olevan päivystäjän etsiminen ja huoli tilanteen hoitumisesta, yhteistyökumppanin näkökulmasta palvelu taas tarjoaa väylän saada työtehtäviä.

 Haluamme, että voit elää arkea ja pyhää mahdollisimman sujuvasti. Sen vuoksi, että elämäsi on täynnä ihmeitä.

 

Artikkeli on alunperin julkaistu Kiinteistölehdessä. Lue juttu täältä. 

Ajankohtaisimmat blogit

Kodin huoltaminen

Kotitalousvähennys muuttuu vuonna 2025

Vuosi 2025 tuo mukanaan merkittäviä muutoksia talotekniikan alalla. Yksi keskeisistä muutoksista koskee kotitalousvähennyksen ehtoja. Tässä blogikirjoituksessa käymme läpi näitä muutoksia, mutta tarkastelemme myös sitä, miksi

Lue lisää

Saat 10€ arvoisen alennuskoodin tilaamalla uutiskirjeen!

Tilaamalla uutiskirjeen saat 10 euron arvoisen edun tilauksen yhteydessä.