Kumppaniverkoston kehittäminen

Reilun kolmen vuoden ajan minulla on ollut mahdollisuus olla erittäin mielenkiintoisessa työtehtävässä kehittämässä ja kasvattamassa 24 Centerin kumppaniverkostoa. Työni myötä olen saanut olla päivittäisessä yhteistyössä eri taloteknisten toimialojen yritysten kanssa. Olemme kiitollisia hyvin toimivasta kumppaniverkostosta. Heidän työpanos on välttämätön, jotta palvelumme sujuu mutkattomasti ja asiakas saa laadukkaan palvelun.

Kumppaniverkosto kattaa laajasti koko talotekniikan alan, putki- ja sähkömiehistä imuautopalveluun. Se on voimavara, joka mahdollistaa laajan osaamisen lisäksi myös aidosti nopean palvelun. Laatu on 24 Centerille ehdottoman tärkeää ja olemme pyrkineet saamaan kumppaneiksi tekijöitä, joiden palvelun laatu on mahdollisimman hyvää.

Seuraamme jatkuvasti omasta toiminnastamme ja kumppaneiden toiminnasta annettuja asiakkaiden palautteita. Palautteet ovat myös kumppaneilla nähtävissä omassa portaalissa, jotta myös he voivat kehittää omaa toimintaa. Palautekyselyjen mukaan 24 Centerin asiakkaiden tyytyväisyys asentajaan, eli kumppaniyrityksiin on tällä hetkellä 9/10 tai enemmän, mikä on erittäin hyvä taso.

24 Centeristä asiakas saa aidosti, vaivattomasti ja nopeasti palvelun kaikkiin taloteknisiin tarpeisiin -yhdellä yhteydenotolla. Asiakaspalvelu tekee mahdollisimman tarkan tilannekartoituksen ja auttaa löytämään parhaan ratkaisun tarpeeseen. Tämän jälkeen tilaus välittyy eteenpäin paikallisille kumppaneille heidän käytössä olevaan 24 Center Kumppaneille -sovellukseen, josta he ottavat sen vastaan mikäli se heille sopii.

Yleisin positiivinen palaute kumppaneilta on se, että tilauksia voi vastaanottaa suoritettavaksi juuri silloin, kun ne parhaiten itselle sopii aikataulun, sijainnin ja kuvauksen perusteella. Hyvää palautetta on tullut myös siitä, että tilaukset ovat selkeitä ja tiedonkulku toimii asiakaspalvelun, laskutuksen ja muiden asioiden suhteen erittäin hyvin.

Positiivista on ollut se, että kumppanit ovat pysyneet verkostossa hyvin ja yhteistyösuhteet ovat rakentuneet aidosti kestävälle ja pitkäjänteiselle pohjalle. Alusta asti kumppaniyritykset ovat olleet mukana kehittämässä ja suunnittelemassa 24 Centerin palvelua, jotta palvelu on mahdollisimman hyvin toimivaa heille ja loppuasiakkaalle. Esimerkiksi juuri valmistuneessa uudessa appi -projektissa kumppaniyritykset ovat olleet mukana kehittämässä koko projektin ajan.

Tällä hetkellä Suomessa meillä on hyvä tilanne. Kumppaneita on noin 500 eri puolilla Suomea, mikä tarkoittaa nopeaa ja tehokasta palvelua. Toki yksittäisissä paikoissa tarvitaan vielä lisää resursseja ja mielellään teemme yhteistyötä myös uusien laadukkaiden yritysten kanssa. Myös Ruotsissa kumppaniyrityksiä on saatu hyvin mukaan ja palvelu on lähtenyt käyntiin hienosti kaikin puolin. Kumppanit ovat alkaneet ottaa tilauksia automaattisesti vastaan ja tiedonkulku on ollut selkeää.

Hyvässä yhteistyössä korostuu luottamus, keskinäinen kunnioitus ja arvostus, sekä yhteinen kehittäminen. Alusta asti on ollut tärkeää, että sopimuksista ja sovituista asioista pidetään kiinni ja ollaan avoimia ja rehellisiä vaikeissakin asioissa. Molemmilla osapuolilla tulee olla selkeät toimintatavat ja hyvän yhteistyön periaatteet toiminnassa mukana. →

Kirjoittaja:
Kalle Matikainen, 24 Centerin kumppanuuspäällikkö ja hallituksen jäsen.

Yrityksestä:
24 Center on talotekniikan hätäkeskus, joka toimii valtakunnallisesti koko Suomessa. Yritys on kehittänyt uniikin alustakonseptin, jolla hallitaan kaikkia kiinteistöjen talotekniikkatyötilauksia. 24 Center on erityisesti keskittynyt kiireisten talotekniikka-alan töiden hallintaan ja tarjoaa keskitetyt talotekniikkapalvelut kaikkiin kiinteistöihin.

Vuoden 2021 tammikuussa 24 Center otti ensimmäisen askeleensa kansainvälistymisen tiellä käynnistämällä liiketoiminnan myös Ruotsissa.