Reparation av en läcka i ett vattenrör som går till toaletten på söndag eftermiddag på jourtid.
Det är söndag förmiddag, kl. 10.41, och en kvinna ringer till kundtjänstcentret 24 Center med en akut nödsituation. Vattentillförseln till toaletten i hennes villa läcker från duschen och hon kan inte stänga av vattentillförseln. I den här situationen kan varje minut som går till spillo kosta upp till tusentals euro i extrakostnader. Normalt kan 24 Centers omfattande journätverk snabbt få en rörmokare till platsen, men i den här kvinnans fall orsakade platsen gråa hår hos kundtjänstcentret.
Koppelo. En liten by i norra Lappland, mellan vildmarksområdena Tsarmitunturi och Hammastunturi. Du måste ta dig dit på en gång. En kundtjänstmedarbetare instruerade kunden över telefon så att vattentillförseln kunde stängas av. Hon lugnade kunden genom att säga att en rörmokare var på väg snarast. Arbetsbeskrivningen löd: "Fristående hus, kopparrör till toalett läcker. Vattnet avstängt. Brådskande. Ring innan du går till kunden."
Efter en kort väntan på 15 minuter dök en rörmokare upp på plats, hälsade kunden vänligt och satte genast igång med arbetet. Röret reparerades snabbt och vattnet cirkulerade igen.
24 Centers faktura till kunden var:
Varningstillägg: 267 euro
Bidrag för arbete: 496
Totalt: 763 euro inkl. moms 24
"Tack så mycket! Leveransen var snabb, enkel och professionell. Installatören var omedelbart uppdaterad och visste vad han skulle göra. Kundupplevelsen var förtroendeingivande. Jag ger 24 Center en 5:a på en skala 1-5." - Boende i Koppelola House