Integritetspolicy
Partners och 24 Center Partner-ansökan, 24 Center Oy, 19.3.2021
Dina personuppgifter hos 24 Center i ett nötskal
Vi på 24 Center försöker att inte överkomplicera saker, inte ens GDPR-efterlevnad. Det är därför vi har gjort det enkelt för dig att förstå vilken information vi har om dig och varför. Här har du den:
- Du som använder tjänsten 24 Center Partner.
- Kontakt- och partneruppgifter
- Kommunikation
- Analys av tjänsteanvändning (åtkomstkontroll och tjänstesäkerhet)
- Platsdata
- Kontakta dig och informera dig om relevanta frågor som rör tjänsten
- Meddela dig om uppdateringar av vår tjänst
- Informera dig om kunder i närheten som behöver din hjälp
- Övervaka tjänstens säkerhet (åtkomstkontroll och tjänstesäkerhet)
- Organisera vårt CRM-system och hålla reda på vilka som har registrerat sig
- Vi får dina uppgifter när du blir partner eller börjar använda 24 Center Partner-tjänster
- Vi lagrar all kommunikation mellan oss på ett säkert sätt vid tidpunkten för kommunikationen
- 24 Center Partner-applikationen samlar in platsdata med ditt samtycke
- Betalningar: Paytrail / Checkout Finland
- Infrastruktur: Amazon AWS
- Kommunikation: Google, Hubspot
- Övriga: Faktucon Oy, Nordea Bank
Du kan begära:
- En kopia av dina uppgifter
- Radering av dina uppgifter
- Att vi korrigerar eventuella felaktiga uppgifter
- Begränsning av behandling
- Att vi upphör med viss behandling av dina uppgifter (rätt att invända)
- Vi raderar den information vi behöver för att kontakta dig när du slutar använda 24 Center Partner-tjänster eller avslutar din partnerrelation med oss (se mer nedan)
1. Styrenhet
Tjänsten 24 Center Partner drivs av oss - 24 Center Oy.
För att vår tjänst ska fungera smidigt behöver vi viss information om dig. Denna information kallas "personuppgifter" eftersom den kan användas för att identifiera dig. Eftersom vi samlar in, använder och lagrar dina personuppgifter är vi en så kallad personuppgiftsansvarig för din information. Det innebär till exempel att vi är ansvariga för att hålla dina personuppgifter säkra.
Nedan förklarar vi lite mer i detalj hur, varför och hur länge vi behandlar dina personuppgifter.
Denna integritetspolicy har senast uppdaterats den 19.3.2020.
Vi kan från tid till annan komma att uppdatera denna integritetspolicy. Vi kommer alltid att meddela dig om ändringarna är väsentliga eller om vi avser att använda din information för andra ändamål än de som anges här.
24 Center Oy
Robert Huberin tie 3 B
01510 Vantaa
Joose Pinomaa (VD)
tel. +358401966396
[email protected]
2. Syfte och rättslig grund för behandling av personuppgifter
Registrerade personer | Ändamålet med behandlingen | Grund för bearbetning |
Representanter för partner | Kommunikation | Fullgörande av avtal |
Marknadsföring | Berättigat intresse | |
Användare av 24 Center Partner-applikationen | Identifiering | Fullgörande av avtal |
Kommunikation | Fullgörande av avtal | |
Tillhandahållande av 24 Partner Application-tjänsten | Samtycke, fullgörande av avtal | |
Fakturering | Fullgörande av avtal |
Avtalsbehandling är laglig om den registrerade är part i ett avtal för vars fullgörande behandling av hans eller hennes personuppgifter är nödvändig. Behandlingen är begränsad till de personuppgifter som är nödvändiga för att fullgöra avtalet.
Samtyckesbaserad behandling är laglig om den registrerade har gett sitt samtycke till att hans eller hennes personuppgifter behandlas för ett eller flera ändamål. Den registrerade kan t.ex. ge sitt samtycke genom att kryssa i en ruta på en webbplats eller i en applikation. Det måste vara möjligt att återkalla samtycket lika lätt som det kunde ha getts. Samtycket måste vara uttryckligt och frivilligt.
Den personuppgiftsansvarige kan vara skyldig att behandla personuppgifter för att fullgöra sina rättsliga skyldigheter.
3. Vanliga informationskällor
4. Personuppgifter i registret
I detta register samlas följande information in personuppgifter:
Information om partnerrepresentant (information som du tillhandahåller) |
Ändamålet med behandlingen |
Namn och titel | Identifiering |
Telefonnummer | Kommunikation Marknadsföring |
E-post | Kommunikation Marknadsföring |
Adress | Kommunikation Marknadsföring |
Företagets namn | Identifiering |
Adress till företaget | Kommunikation Marknadsföring |
Betalningsinformation | Fakturering |
Information om användare av 24 Center Partner-applikationen (information som du tillhandahåller) |
Ändamålet med behandlingen |
Namn och titel | Identifiering, kommunikation och tillhandahållande av 24 Partner Application-tjänsten |
Telefonnummer | Kommunikation, tillhandahållande av 24 Partner Application-tjänsten |
E-post | Kommunikation, tillhandahållande av 24 Partner Application-tjänsten |
Adress | Kommunikation, tillhandahållande av 24 Partner Application-tjänsten |
Företagets namn | Identifiering, tillhandahållande av 24 Partner Application-tjänsten |
Adress till företaget | Kommunikation, tillhandahållande av 24 Partner Application-tjänsten |
Betalningsinformation | Fakturering, tillhandahållande av 24 Partner Application-tjänsten |
Platsdata* | Tillhandahållande av 24 Partner Application-tjänsten |
*) Detaljer om platsdata
6. Behandlingens varaktighet
Representanter för partner
Vi kommer att få dina personuppgifter när ditt företag blir vår samarbetspartner och kommer att behålla dina uppgifter så länge den relationen varar, och under en period om högst fem år därefter. Vi behandlar personuppgifter baserat på vad du själv berättar om dig själv. Du kan när som helst begära att dina personuppgifter rättas eller raderas.
7. Dina rättigheter
Du har följande rättigheter, för vilka begäran om utövande måste göras till: [email protected]
Dina rättigheter | |
Inspektion | Du har rätt att få tillgång till och korrigera dina personuppgifter som finns i vårt register. Du kan se, ändra och radera dina kunduppgifter genom att skicka en begäran till [email protected]. |
Radering av personuppgifter / "Rätten att bli bortglömd" | Om du anser att behandlingen av vissa av dina personuppgifter inte är nödvändig för våra behandlingsändamål har du rätt att be oss radera dessa uppgifter. Observera dock att du kan bestämma vilken information du vill lämna om dig själv, samt radera onödig information genom att skicka en begäran till denna adress på [email protected]. Om du vill radera någon annan information kommer vi dock att behandla din begäran så snart som möjligt, varefter vi antingen raderar din information eller ger dig ett giltigt skäl till varför informationen inte kan raderas. Om du inte håller med har du rätt att lämna in ett klagomål till Data Protection Ombudsman(instruktioner för att lämna in ett klagomål). |
Invändning mot behandling | Du har rätt att när som helst invända mot behandlingen av dina personuppgifter om du anser att vi har behandlat dina personuppgifter på ett olagligt sätt eller att vi inte har laglig grund för att behandla dina personuppgifter. Vi kommer att behandla din begäran så snart som möjligt. |
Klagomål | Du har rätt att lämna in ett klagomål till Dataombudsmannen om du anser att vi bryter mot gällande dataskyddslagar vid behandlingen av dina personuppgifter (instruktioner för att lämna in ett klagomål). |
9. Utlämnande av information
Vi lämnar inte ut dina personuppgifter till någon tredje part.
Dessa parter behandlar dina personuppgifter för vår räkning:
- Betalningsförmedlare Paytrail / Checkout Finland
- Google Analytics
- Redovisningsföretag: Faktucon Oy
- Bank: Nordea Bank
- Kommunikation: Hubspot
Dessa tjänsteleverantörer har inte rätt att se din information om det inte är nödvändigt för att säkerställa tjänstens funktionalitet.
Dessutom använder vi underleverantörer för att utveckla vår tjänst. Dessa underleverantörer behandlar inte din information, men de har tillgång till våra databaser och dessa underleverantörereller deras anställda kan därför se den information som vi samlar in om dig. Alla våra underleverantörer och deras personal är bundna av strikt tystnadsplikt och sekretess.
10. Överföring av uppgifter utanför EU
Vi har valt säkra datacenter i Finland som lagringsplats för dina uppgifter. Uppgifterna i registret lagras inte utanför Europeiska unionen eller Europeiska ekonomiska samarbetsområdet. Inga dataöverföringar görs från tjänstens användarregister utanför EU eller Europeiska ekonomiska samarbetsområdet.
Om vi är skyldiga att lämna ut personuppgifter enligt tillämplig tvingande lag kan personuppgifter komma att överföras utanför Europeiska unionen och Europeiska ekonomiska samarbetsområdet.
11. Principer för skydd av register
Säker behandling av dina personuppgifter är viktigt för oss. Den information som lagras i tjänsten lagras i den personuppgiftsansvariges system, som skyddas av säkerhetsprogram.
- Våra medarbetare har endast tillgång till personuppgifter i den utsträckning som krävs för att utföra relevanta arbetsuppgifter.
- För att få tillgång till systemet krävs att man anger ett användarnamn och ett lösenord. Systemet skyddas också av brandväggar och andra tekniska hjälpmedel.
- Endast vissa utsedda anställda hos den personuppgiftsansvarige har tillgång till och rätt att använda de uppgifter som finns i registret som lagras i systemet.
- Användningen av registret skyddas av användarspecifika ID-koder, lösenord och åtkomsträttigheter.
- Registret finns på en dator i ett datorrum på en server som obehöriga inte har tillgång till.
- Informationen i registret förvaras i låsta och bevakade lokaler.
- Registret säkerhetskopieras regelbundet.
12. Kakor
Vår tjänst använder så kallade cookies. En cookie är en liten textfil som skickas till och lagras på en användares dator och som gör det möjligt för webmastern att identifiera besökare som besöker webbplatsen ofta, att underlätta för besökare att logga in på webbplatsen och att sammanställa aggregerad information om besökare. Med hjälp av denna återkoppling kan vi kontinuerligt förbättra innehållet på tjänstens sidor. Cookies skadar inte användarnas datorer eller filer. Vi använder dem på ett sådant sätt att vi kan ge våra kunder information och tjänster som är anpassade till deras individuella behov. Användaren av webbplatsen kan justera de cookies som samlas in av oss enligt anvisningarna i cookiemeddelandet.
Om du inte vill att vi ska ta emot någon av ovanstående information via cookies kan du i de flesta webbläsarprogram inaktivera cookie-funktionen. Det är dock bra att ha i åtanke att cookies kan vara nödvändiga för att vissa av de tjänster som vi tillhandahåller ska fungera korrekt.
Stänga av cookies i de flesta webbläsare | |
Krom | Välj Inställningar på huvudmenyn. Klicka på Avancerat längst ner på sidan. I avsnittet Sekretess och säkerhet klickar du på Innehållsalternativ. Välj Cookies. |
Firefox | Välj Inställningar på huvudmenyn. Klicka på Sekretess och säkerhet. Under Historik väljer du Vald historik i rullgardinsmenyn. |
Safari | Välj Inställningar i Safari-menyn. Klicka på Sekretess. Klicka på Blockera alla cookies eller Hantera webbplatsdata. |
Microsoft Edge | Välj Inställningar på huvudmenyn. Klicka på Visa avancerade inställningar. Välj säkerhetsnivå i avsnittet Cookies längst ned i menyn. |
Internet Explorer | Klicka på Internetalternativ på menyn Verktyg. Klicka på fliken Sekretess. Under Inställningar klickar du på Detaljer. |