Det är en kall natt i mars. Klockan är 04.41. Det finns fortfarande tid för soluppgång. Vattenånga stiger upp från ytan på en liten sjö strax utanför storstadsområdets gränser. De boende i ett närliggande radhus sover djupt.
Det hörs en smäll. En hyresgäst i en av lägenheterna vaknar. Smällen kom från insidan av den intilliggande väggen. Den boende kontrollerar elen och upptäcker att några av lamporna inte fungerar. Även golvvärmekretsen är helt ur funktion. Osäkerheten börjar gnaga i sinnet. Ska man vänta till morgonen eller är det säkrare att ta itu med det nu? Finns det en elektriker tillgänglig vid den här tiden?
Efter en stunds efterforskningar utlovar en webbplats en elektriker på plats 24/7, och snart ringer 24 Centers kundtjänsttelefon. Rutinmässigt tas de relevanta detaljerna på webbplatsen ner och kunden lovas en elektriker på plats inom en timme.
Elektrikern var på väg nästan så snart beställningen hade gjorts, men det tog mer än en halvtimme att komma dit. Efter att ha åkt ringde installatören upp kunden och tittade närmare på situationen för att försäkra sig om att alla nödvändiga varor fanns ombord. Samtidigt berättade han för kunden att problemet skulle åtgärdas snabbt och uppskattade en ännu mer exakt ankomsttid för kunden.
En timme efter samtalet kom elektrikern in på gården till ett radhus och satte igång med arbetet. En felaktig kontaktor hade löst ut huvudsäkringen, och den byttes snabbt ut. Elen var tillbaka och kunden var tacksam. Han hade fortfarande några timmar kvar att sova.
Kundupplevelsen var bra baserat på feedbacken. På en skala från 1 till 10 gav han en 10:a till både kundtjänstmedarbetaren och elektrikern: "Trots den exceptionella tidpunkten fick jag professionell, vänlig och uppdaterad service, och prissättningen var tydlig och väl kommunicerad. Tack för bra service och noggrann felsökning, som förklarades noggrant och servicen var vänlig. Jag fick bra service, särskilt när elen i lägenheten går av på morgonen utan någon tydlig anledning är det en stor lättnad att installationstjänsten är snabbt tillgänglig. Jag kan inte föreslå några förbättringar, efter larmet fick jag snabb hjälp och som konsument fick jag all den information som är viktig."