En familj från Kuopio var på väg hem från ett midsommarfirande på torsdagskvällen. Klockan var cirka 21.08. Midsommaren hade varit en avkopplande tid på sommarstugan. Men nu var det dags att återgå till vardagen. När kvällen föll körde familjen till gården. Alla var utmattade efter bilfärden och var helt inställda på en natts vila. Familjefadern var den förste att stiga ur bilen och gå fram till ytterdörren. Han tryckte in nyckeln i låset - eller försökte. Men något var fel. Det fanns ingen chans att nyckeln skulle komma dit. På något sätt hade små kvistbitar kommit in i nyckelhålet. Dörren gick inte att öppna. Det stod snart klart att problemet inte skulle gå att lösa.
Efter att utan framgång ha försökt ta bort ett föremål som inte hörde hemma i låset blev familjen frustrerad. Mammas nerver började bli spända, det började bli sent och de tidiga morgontimmarna tog hårt på henne. Hon bestämde sig för att ringa den första låssmeden på dagen, en låssmed som hon kunde hitta på nätet.
24 Centers kundtjänst kontaktades och kunden berättade om sin oro för kundtjänstmedarbetaren. Personens uppgifter noterades lugnt och dörren lovades att öppnas med lämplig skyndsamhet. Familjen fick lättad invänta hjälpen. Efter en stund ringde låssmeden till kunden och sa att han var på väg. Några ögonblick senare anlände låssmeden. Låssmeden demonterade hela låset, rengjorde det och reparerade låset. Familjen kunde åka hem.
24 Centers faktura till kunden var:
Arbetsgivaravgift: 396,00 e
Ersättning för tjänstefordon: 69,00 e
Material: 90,56 e
Överenskommen rabatt: -85,56 e
Totalt: 470,00
Baserat på feedbackundersökningen verkade kunden vara ganska nöjd med 24 Center. Den kostnadsfria feedbacken var som följer: "Jag slogs omedelbart av den härligt artiga och vänliga kundservicen! Mycket bra och vänlig service! Det är fantastiskt att en sådan praktisk tjänst finns. Prisuppskattningen i telefonen var något annorlunda än beloppet på fakturan, men efter att ha frågat om det hanterade 24 Center ärendet briljant och kundorienterat och debiterade endast det lägre beloppet som angavs i telefonen. Detta lämnade ett gott intryck och jag kommer gärna att använda era tjänster igen om jag behöver."
På en skala från 1-10 gav kunden både vår installatör och vår kundtjänstmedarbetare en perfekt 10. Feedback som denna är alltid roligt att läsa, och det är feedback som denna som driver vår hunger att vara det bästa och mest unika byggserviceföretaget i världen.