Tömning av en full septiktank i ett privat hus
Det var en tisdagsmorgon i april i en familj i Helsingfors. Familjens mor drack sitt morgonkaffe i lugn och ro. Klockan var 8.50 på morgonen. Plötsligt märkte en av familjemedlemmarna att vattnet i toaletten inte sjönk, utan istället översvämmade toalettgolvet. Avloppsbrunnen var full till brädden och det översvämmande vattnet orsakade panik.
Mamman ringde först till Hyresgästföreningen, som normalt tömmer avloppsbrunnarna i området. De förstod inte hur brådskande ärendet var utan svarade: "sätt upp på arbetslistan", eller något i den stilen. Dessutom vägrade HSY att ta bilen någon annanstans, vilket var ovanligt.
I huset var ett av rummen redan täckt av vatten. Kunden var nervös och bestämde sig för att ringa 24 Center. Klockan var 9.15 på morgonen. Kundtjänsten svarade omedelbart och lovade kunden att en slamsugningsbil skulle komma omgående, senast inom 30 minuter.
Klockan 9.35 körde vår lastbil fram till kundens gård och vår installatör satte genast igång med arbetet. Brunnen dränerades och större skador kunde förhindras.
24 Centers faktura till kunden var:
Arbetskraftsbidrag: 398,00e
Avfallshantering: 124,58e
Totalt: 522,58e
Återkopplingen från kunden visade att han var mycket nöjd med den service som räddade hans dag. Han gav kundtjänsten och installatören en perfekt 10/10.
Han skrev också så här till oss: "Hej, vi har redan gett dig feedback på telefon om din goda service i en nödsituation. Vi hade en cesspool som plötsligt fylldes upp i okt och toalettvattnet översvämmade golvet. Vi fick inte någon hjälp från Hsy. Hastigt googlande hittade jag er annons, där jag genast märkte att ni lovade akut hjälp och en lastbil till platsen på upp till 15 min. Bilen kom på 20-30 minuter och vi kunde begränsa skadorna! Tack igen för ert snabba svar och bra service! I en nödsituation när ekan är översvämmad med vatten på golvet och ett rum redan är översvämmat vill kunden inte lyssna på musik och köinspelningar. Du svarade nästan omedelbart och lovade en bil omedelbart. Hsy sa till mig att inte ta bilen någon annanstans men kunde inte säga vilken tid deras bil skulle vara där. De lägger på en arbetslista, var det enda svaret vi fick från "tjejen" i kundtjänstdisken.