avloppsbrunn

Tömning av kloakbrunnen

Tömning av en full septiktank i ett privat hus

Det var en tisdagsmorgon i april i en familj i Helsingfors. Familjens mor drack sitt morgonkaffe i lugn och ro. Klockan var 8.50 på morgonen. Plötsligt märkte en av familjemedlemmarna att vattnet i toaletten inte sjönk, utan istället översvämmade toalettgolvet. Avloppsbrunnen var full till brädden och det översvämmande vattnet orsakade panik.

Mamman ringde först till Hyresgästföreningen, som normalt tömmer avloppsbrunnarna i området. De förstod inte hur brådskande ärendet var utan svarade: "sätt upp på arbetslistan", eller något i den stilen. Dessutom vägrade HSY att ta bilen någon annanstans, vilket var ovanligt.

I huset var ett av rummen redan täckt av vatten. Kunden var nervös och bestämde sig för att ringa 24 Center. Klockan var 9.15 på morgonen. Kundtjänsten svarade omedelbart och lovade kunden att en slamsugningsbil skulle komma omgående, senast inom 30 minuter.

Klockan 9.35 körde vår lastbil fram till kundens gård och vår installatör satte genast igång med arbetet. Brunnen dränerades och större skador kunde förhindras.

24 Centers faktura till kunden var:

Arbetskraftsbidrag: 398,00e
Avfallshantering: 124,58e
Totalt: 522,58e

Återkopplingen från kunden visade att han var mycket nöjd med den service som räddade hans dag. Han gav kundtjänsten och installatören en perfekt 10/10.

Han skrev också så här till oss: "Hej, vi har redan gett dig feedback på telefon om din goda service i en nödsituation. Vi hade en cesspool som plötsligt fylldes upp i okt och toalettvattnet översvämmade golvet. Vi fick inte någon hjälp från Hsy. Hastigt googlande hittade jag er annons, där jag genast märkte att ni lovade akut hjälp och en lastbil till platsen på upp till 15 min. Bilen kom på 20-30 minuter och vi kunde begränsa skadorna! Tack igen för ert snabba svar och bra service! I en nödsituation när ekan är översvämmad med vatten på golvet och ett rum redan är översvämmat vill kunden inte lyssna på musik och köinspelningar. Du svarade nästan omedelbart och lovade en bil omedelbart. Hsy sa till mig att inte ta bilen någon annanstans men kunde inte säga vilken tid deras bil skulle vara där. De lägger på en arbetslista, var det enda svaret vi fick från "tjejen" i kundtjänstdisken.

De mest aktuella bloggarna

Uppvärmning

Optimera din golvvärme och spara smart

Golvvärme ger en behaglig och jämn värme i ditt hem - men visste du att ett smart värmesystem också kan ge besparingar? Ett smart system optimerar uppvärmningen efter elpriset, så att du kan

Läs mer
Vår fastighetsteknik
Underhåll av hemmet

Vårens checklista för byggservice i hemmet

Våren är på väg - temperaturen stiger och snön smälter. Nu är det dags att se över husets byggnadstekniska installationer! Kontrollera ventilationen och rören både på insidan och utsidan för att se till att de fungerar,

Läs mer
Vår fastighetsteknik
Underhåll av hemmet

Vårens checklista för byggservice i hemmet

Våren är på väg - temperaturen stiger och snön smälter. Nu är det dags att se över husets byggnadstekniska installationer! Kontrollera ventilationen och rören både på insidan och utsidan för att se till att de fungerar,

Läs mer

Få en rabattkod på 10 euro när du prenumererar på nyhetsbrevet!

Genom att prenumerera på nyhetsbrevet får du en rabatt på 10 euro på din prenumeration.