En kall frostnatt i januari vaknade en man från Tusby och upptäckte att hans hus plötsligt frös. Han testade golvytan och upptäckte att den elektriska golvvärmen var ur funktion. Han lyfte genast luren och började ringa runt till elbolag. Det var inte lätt att få hjälp. Vem kunde inte komma, vem ringde inte nödsamtalet, vem gick till röstbrevlådan. Mannen bestämde sig för att ringa 24 Center.
24 Centers kundtjänst svarade omedelbart och beskrev kortfattat problemet: "Golvvärmen i tvåvåningshuset har slutat fungera. Termostaten klickar på, men golvet värms inte ordentligt. Vänligen kom omedelbart, huset börjar bli kallt." Kundtjänstmedarbetaren lovade mannen att en elektriker skulle vara på plats inom en halvtimme.
Efter ett telefonsamtal kom installatören i tid. Den vänliga installatören hittade problemet och åtgärdade det snabbt. Snart började golvet lysa fint igen.
24 Centers faktura till kunden var:
Larmtillägg: 267,00 euro
Jourarbete: 396,00 euro
Förnödenheter: 18,70 euro
Totalt: 681,70 euro
Kunden var mycket tacksam för att ha fått hjälp efter svårigheterna. Hjälpen hade inte varit begränsad till att bara åtgärda problemet, utan kunden hade känt att de hade fått en komplett tjänst, från det första samtalet till feedbackformuläret. I sin återkoppling skrev kunden: "Efter några mindre svårigheter utfördes jobbet smidigt och snyggt. Telefonservicen var tydligt formulerad och till och med en lekman som jag förstod vad som pågick. I det här fallet finns det inget behov av förbättringar, jobbet utfördes med betyget 10". För den numeriska återkopplingen, på en skala från 1-5, fick både kundtjänstmedarbetaren och installatören perfekta 5,00 poäng.