2018 går mot sitt slut. Under 2018 har vi redan lämnat över mer än 5.000 byggservicekontrakt till våra partners. Det har varit ett lärorikt år och vi har hela tiden kunnat förbättra vår service. Tack till våra kunder och partners som har gett oss bra och ärlig feedback.
Vi kommer att fortsätta att utveckla vår tjänst under nästa år och sträva efter att göra den ännu bättre.
Tack alla för 2018 och gott nytt år 2019!
Här är lite mer feedback som vi har fått under hösten.
Jourservice för glas, Hyvinge
Krossat glas i en ytterdörr
Gratis feedback till en kundtjänstmedarbetare:
"Jag kände ibland att jag var tvungen att leda samtalet själv, vilket var lite besvärligt när man inte vet hur saker och ting utvecklas och när jag har berättat om mitt problem så att du vet vad nästa steg är. Jag hade förväntat mig att kundtjänstmedarbetaren skulle tala om för mig hur jag skulle gå vidare."
Gratis feedback till installatören:
"Mannen hade en avslappnad och rolig attityd och verkade få jobbet gjort i samma ögonblick som jag vände ryggen till. Verkligen snabb och ett snyggt jobb!"
Hur skulle du kortfattat beskriva din kundupplevelse?
"Jag fick tjänsten snabbt och jag är nöjd med den snabba responsen. Jag hade verkligen önskat att kundtjänsten hade varit lite mer proaktiv och väglett kunden."
Rörmokare, Mäntsälä
Varmvatten har slutat komma in i badrummet
Gratis feedback till en kundtjänstmedarbetare:
"Kundtjänstmedarbetaren ställde relevanta och kunniga frågor under det första samtalet. Och gav viss vägledning."
Fri feedback till installatören:
"Installatören var vänlig och slutförde reparationsarbetet snabbt och tillhandahöll de nödvändiga delarna."
Hur skulle du kortfattat beskriva din kundupplevelse?
"Upplevelsen var bra. Inte en enda gång fick jag känslan av att jag skulle bli lämnad och undra vad som skulle hända, utan någon annan tog hand om alla detaljer åt mig."
Låssmed Raasepori
Öppning av billås
Gratis feedback till en kundtjänstmedarbetare:
"Situation: Jag är på en stuga i Hangö och åker till Haag innan det blir mörkt, ca kl. 16. Bilen är packad till sista väskan som ska in i bagaget. När jag stängde bakdörren låstes alla dörrar. På framsätet låg bilnycklarna, stugnyckeln, hemnyckeln och mobiltelefonen + nödnummer. Huhh!!! Den närmaste grannen hade ingen smartphone och den andra grannen led av en bakterie som han hade fått i Marocko. En tredje granne kom snällt till undsättning. Han ringde ditt nummer och ärendet gick vidare. Lyckligtvis hade vår stugby en höstfestival, så jag kunde få hjälp."
Gratis feedback till installatören:
"Professionell - När handtaget till framdörren inte gick att öppna på grund av ett trasigt lås kunde han trycka på öppningsknappen på bilnyckeln i framsätet bredvid och dörren öppnades och plågan var över."
Hur skulle du kortfattat beskriva din kundupplevelse?
"Se feedback ovan"
Akutservice för rörmokare, Kervo
Renovering av kök, flyttning av rör
Fri feedback till en kundtjänstmedarbetare:
"Det skulle vara bra att förklara företagets policy. Det finns inget sätt för kunden att dra slutsatsen att detta bara är ett förmedlingsjobb och att du är organisatör av lämpliga installatörer."
Fri återkoppling till installatören:
"Vi var inte där när installatören utförde sitt arbete. Vi fick höra att det tog en timme för honom att hämta verktygen. Jag förväntar mig att installatören har de nödvändiga verktygen med sig. Det var inga specialverktyg. Jag vägrar betala om ni debiterar mig för att hämta verktygen."
Hur skulle du kortfattat beskriva din kundupplevelse?
"Det var skönt att få hjälp snabbt. Utan er hade det varit svårt för mig att ringa runt och leta efter en installatör."
Elektriker, Tammerfors
Armatur med fluorescerande rör
Gratis feedback till en kundtjänstmedarbetare:
"Att ange priser på telefon är slöseri med tid, de borde anges i ett e-postmeddelande etc. Avgifterna beror dock på arbetet och arbetsmängden."
Gratis feedback till installatören:
"Ett mycket väl utfört och hanterat arbete. Sökandet efter lysrören tog tid, kunde ha krävt tillfällig information, men väntan tog tid från annat arbete."
Hur skulle du kortfattat beskriva din kundupplevelse?
"Se ovan, vi bjuder gärna in honom att arbeta med oss i framtiden."
Låssmed, Grankulla
Öppning av dörr
Gratis feedback till en kundtjänstmedarbetare:
"Kunden bör definitivt få veta om moms ingår i priset. Som privatkund var det en obehaglig överraskning att först efter att ha fått en faktura via e-post få reda på att de priser som angavs i telefon inte inkluderade moms."
Fri återkoppling till installatören:
"När installatören väl kom var jobbet klart på tjugo minuter."
Hur skulle du kortfattat beskriva din kundupplevelse?
"Rimligt snabb service men ett högt pris för ett kort jobb. Dåligt prissatt."